THE END !!!

Well, this is the end of our project but definitely not the end of the links and friendships that developed between the participating schools, students and teachers.

We have done so much together, we have learnt about each others’ countries, cultures and schools. We have discovered beautiful places, tasted amazing cuisines and sang wonderful melodies together. Most importantly, we have worked together on a path set by ourselves to achieve many aims: to improve communication and IT skills, to develop tolerance and to do all these by sharing fun with music. Students, their parents and teachers all agree that we have achieved a lot.

We all benefited from the cooperation. It helped our students realize that nowadays cooperation is a widely appreciated skill in life, in academia, in business and now they can say they have already participated in a project requiring European collaboration.

As Bruno, the main coordinator said on the stage in Trebisacce in November, 2012: „This is the beginning of a beautiful friendship!” We hope to keep in touch and learn from each other for years to come.

10 2014

EL COMENIUS CORNER CREIX – 11

Després de tornar del viatge a Grècia, hem actualitzat el nostre Comenius Corner amb informació que vam recollir durant el viatge. Aquí ho podeu veure:

05 2014

CANÇÓ DE PRIMAVERA DE ROMANIA: “TRANDAFIR DE LA MOLDOVA”

Hola a tothom!!

Aquí teniu la Cançó de Primavera de Romania!! Es diu “Trandafir de la Moldova” (“Rosa de Moldàvia“) in ens parla de la primavera, el pas del temps i les estacions a Moldàvia, la regió d’on és l’escola “Liceul d’Arta Victor Brauner” amb la qual hem estat treballant aquests dos darrers anys. Ens ho hem passat molt bé assajant-la i enregistrant-la. Aquí podeu veure algunes fotos dels assajos!! :)

I aquí podeu veure’ns cantant “Trandafir de la Moldova” pels nostres amics romanesos!!!!!! Esperem que us agradi!!!!!! ;)

YouTube Preview Image

05 2014

CANÇÓ CATALANA DE PRIMAVERA : “EL BALL DE LA CIVADA”

Una de les activitats més importants d’aquest segon any de projecte Comenius és la Cançó d’Hivern i la Cançó de Primavera. Al igual que al Nadal, ara es tractava de cantar i enregistrar un video d’una cançó tradicional d’un altre país! En el nostre cas, nosaltres vam haver d’enviar una cançó de primavera tradicional del nostre país a Polònia, i vam rebre una altra de Romania. Hem estat assajant-la a classe i en breu podreu veure’ns i escoltar-nos cantant-la!! ;)

Mentrestant, aquí podeu veure els alumnes de l’escola “Nasza Skola” de Zabrze, Polònia, cantant “El Ball de la Civada“!!!! Ho han fet molt bé!!!!

Enhorabona!!!! :D

YouTube Preview Image

05 2014

SETENA VISITA D’ESTUDIS: ARTA (GRÈCIA)

DEL 4 AL 12 DE MAIG DE 2014

DIA 5 I ESTADA A ATENES

Dijous al matí vam visitar Arta. Els alumnes de l’escola grega ens van explicar i mostrar els llocs més emblemàtics. Va ser molt interessant i sorprenent ja que ens esperaven a cada parada amb una actuació musical. Dijous al vespre ens van preparar una festa final per acomiadar-nos. Aquí ens podeu veure amb les famílies gregues que ens va acollir. I aquest va ser el final de la nostra estada i treball a Arta. Divendres al matí ja vam marxar cap a Atenes on ens esperava la nostra següent parada per descobrir la capital de Grècia. La vista a Atenes ha estat magnífica i especial. Tal com podeu veure a les fotos hem visitat els llocs més emblemàtics i plens d’història de la ciutat: l’Acropolis amb el majestuós Partenó, l’Erecteion, el teatre de Dionís, el museu de l’Acropolis, el temple de Zeus Olímpic i un llarg etcètera. Hem passejat pel barri de Plaka i Monasteraki on hem pogut copsar l’ambient de la capital grega. També hem pogut provar alguns dels plats típics del país. Fins i tot hem tingut temps d’anar fins al Pireu i gaudir de les vistes de la ciutat des del port. Demà al matí ens quedarà una mica de temps per pujar al Mont Licabet i havent dinat ja ens dirigirem a l’aeroport per agafar el vol de tornada a Barcelona. Ha estat una experiència inoblidable. Tornem a casa plens de records i havent descobert un país, una cultura i una gent fantàstica. Fins aviat!!!!

DIA 4

Aquest matí hem fet un altre assaig pel concert d’aquest vespre que estarà ple de sorpreses. Més tard hem agafat l’autocar per anar a visitar el parc natural dels aiguamolls d’Arta. Hem pogut gaudir d’un espectable natural preciós i fins i tot hem ballat tots plegats dues danses tradicionals gregues. Tot seguit hem anat a dinar en un restaurant al costat del mar. Havent dinat hem tornat a Arta per fer l’últim assaig abans del concert d’aquest vespre. Finalment a les nou ens hem trobat tots al castell d’Arta per gaudir i participar d’aquest espectacle. Hem cantat una cançó tradicional representativa dels països que formen part del nostre projecte. En el nostre cas ha estat “El cant del ocells” que hem introduït amb el text, tant en català com en anglès, del discurs que Pau Casals va pronunciar davant de l’ONU quan li van concedir la Medalla de la Pau. Hem estat acompanyats en tot moment pels alumnes de l’orquestra de l’escola de música grega. Ha estat molt emocionant i una experiència inoblidable. Bravíssimo!!!!!

I demà ens espera l’últim dia a Arta. Fins aviat!!

DIA 3

Aquest matí hem visitat el poble costaner de Parga, des d’on hem pogut gaudir d’unes vistes espectaculars. A la platja hem fet una activitat en grups que consistia a crear una obra amb material de la natura dins de la natura, és a dir de “Land Art”. En el nostre cas vam poder crear les postres obres a partir del material trobat a la platja de Parga. Tal com podeu veure a les fotos, les obres han estat molt creatives i ha estat molt engrescador. A continuació hem visitat el poble de Parga i hem pogut gaudir de l’ambient pintoresc d’un poblet mediterrani. Després de la visita hem anat a dinar i fins i tot hem pogut jugar a cartes tots plegats mentre d’altres ballaven danses tradicionals gregues. Havent dinat hem tornat a Arta per tal de fer un altre assaig de cara al concert de demà que segur que serà genial.

KALINIKTA!!!!

DIA 2

Ahir vam començar el programa d’activitats a l’escola de música d’Arta. Ens van rebre a l’escola, vam fer la seva visita i després vam assajar tots plegats les cancçons que interpretarem en el concert del dimecres. A continuació vam anar a dinar tots junts i vam fer un taller sobre la figura d’Ulisses i la seva figura. Al vespres vam poder assistir a un concert de música tradicional grega. Va ser espectacular!

Fins demà!

DIA 1

Ja hem arribat a Grècia i ja som tots a Arta. Aquí ens podeu veure ahir dins l’autocar quan vam arribar a Arta i totes les famílies gregues ens estaven esperant. Va ser un viatge llarg però tot va anar molt bé i ja som a Arta.

Fins aviat!!!

GRÈCIA – SETENA VISITA D’ESTUDIS

La setena i última visita d’estudis tindrà lloc a ARTA, Grècia, del 4 a al 9 de maig de 2014. Aquí podeu veure el grup que viatjarà a Grècia.

El Dani, l’Arturo, l’Óscar, la Rut, el Víctor i l’Éric (d’esquerra a dreta)

FINS MOLT AVIAT!!!!!! ENS VEIEM A GRÈCIA :) :) :) :) :) :)

L’ÚLTIMA TROBADA :(

EL COMENIUS CORNER CREIX – 10

Després de fer l’activitat de la Maleta Viatgera, hem actualitzat el nostre Comenius Corner amb fotos mentre estàvem fent l’activitat. Mireu:

Va ser una activitat genial!!!! Ens ho vam passar molt bé :) :)

04 2014

LA MALETA VIATGERA HA ARRIBAT A BON PORT!!!

La Maleta Viatgera “The Travelling Suitcase”

ja ha arribat a

BONA SETMANA SANTA!!!!

BONA SETMANA SANTA A TOTHOM!!!!

TORNEM EL DIA 22 D’ABRIL ;)

04 2014

La Maleta Viatgera: “The Travelling Suitcase”

Una de les activitats més rellevants d’aquest segon any de projecte Comenius és “The Travelling Suitcase” (“La Maleta Viatgera“). Es tracta d’una maleta que va viatjant per cadascun dels països membres visitant cada escola, i que conté elements diversos relacionats amb la cultura i la música tradicional de cada país. Amb cada element o ítem, sempre hi ha una targeta escrita pels alumnes explicant què és, per a què serveix, com funciona,…, per tal que tothom es faci una idea del seu ús i la seva rellevància. No cal dir que la maleta roman a cada escola el temps suficient per tal que els alumnes puguin obrir-la i descobrir el seu contingut, així com per poder treballar els elements  que hi introduiran i confeccionar el material i les targetes explicatives necessàries. Un cop acabat això, la maleta s’envia al país següent per tal que la següent escola en descobreixi el seu contingut, el pugui anar ampliant  i continuar el seu viatge.

La Maleta Viatgera va començar el seu viatge per Europa aquest Octubre a Zabrze (Polònia), quan els alumnes turcs van portar els seus elements tradicionals i les seves respectives targetes explicatives i els van introduïr adins de la maleta que havien comprat les professores poloneses. De Polònia va passar a Hongria, d’Hongria a Romania, de Romania a Italia, i d’Itàlia al nostre país!!!!!!

En el nostre cas, la Maleta Viatgera va arribar a la nostra escola quan érem de viatge d’estudis a Budapest el Març passat. Aquí la podeu veure juntament amb el Diari, del qual us en parlarem més endavant!!!!!!

Un cop vam tornar, vam obrir el seu contingut a classe. Va ser un moment molt emocionant ja que ningú sabia què hi havia adins!!!! Vam obrir els diferents paquets que hi contenia, un  per país, ens vam emprovar el seu contingut, robes, vam provar els instruments tradicionals, vam llegir les targetes eplicatives…. Vam riure molt veint-nos vestits amb robes d’altres països, i va ser molt interessant aprendre sobre les tradicions dels altres!!!! A demés alguns dels instruments i de les robes són realment preciosos!!!!!!! Aquí ens podeu veure amb els elements dels diferents països!!!!

TURQUIA:

ITALY:

El Christian Baeza, el Jesús i la Kristin

La Noélia Mella, la Sílvia i el Pablo

Un cop acabada aquesta part de l’activitat, va ser el moment de redactar entre tots la informació que hi aniria a les targetes dels nostres elements o ítems: una barretina, unes espardenyes, un flabiol i un CD amb la música de “La Santa Espina”. Vam haver d’explicar no només aquests ítems, sinó també què és la “sardana” i la “cobla”. Aquí podeu veure el nostre contingut per a la Maleta Viatgera:

També va ser el moment d’escriure en el Diari de la Maleta Viatgera, on els alumnes de cada país recullen les seves experiències, sensacions, desitjos, etc, relacionats amb aquesta activitat. Tot això es recull de manera escrita adins del Diari juntament amb algunes fotos dels alumnes obrint la maleta, descobrint el seu contingut, emprovant-se les robes, tocant els instruments tradicionals… Aquí podeu veure algunes de les pàgines que els nostres alumnes van escriure al Diari:

D’aquesta manera vam acabar l’activitat de la Maleta Viatgera i amb tot el seu contingut la vam enviar a Grècia, proper destí i última parada del seu viatge per Europa!!!! Allà, durant la darrera trobada del nostre projecte el proper Maig, realitzarem tots plegats una activitat relacionada amb aquesta maleta viatgera i el seu contingut. Esperem amb il·lusió aquest moment i que els elements que enviem agradin a tothom. Ha estat molt emocionant i enriquidora aquesta activitat, i poder conèixer així de primera mà una petita part de les tradicions i música folklòrica de cada país!!!! Moltes gràcies companys Comenius!!!!

FINS AVIAT, MALETA VIATGERA!!!!

ENS VEIEM A GRÈCIA!!!! ;)